Underviser Louise Lundgreen fra Frederikshavn Handelsskole har med afsæt i sin danskundervisning udgivet lærebogen Dansk med en merkantil vinkel, hvor analyse af virksomhedskommunikation og erhvervsrelaterede tekster er i fokus.
Du er kommunikationsmedarbejder hos Skagenfood og har fået til opgave at komme med bud på andre interessante influencere, som kan bidrage til markedsføringen af deres måltidskasser. Hvem vil du vælge og hvorfor? Overvej, om du skal nå en anden målgruppe eller lancere et nyt produkt. Kom med bud på, hvad film og billeder kan indeholde.
Sådan lyder en af opgaverne i den nye lærebog Dansk med merkantil vinkel, som underviser Louise Lundgreen har skrevet med afsæt i sin egen danskundervisning på HHX på Frederikshavn Handelsskole. Danskfaget på HHX og EUX Business skal nemlig rumme mere end klassisk danskfaglighed som noveller og digtanalyser.
Dansk med afsæt i konkrete cases
Med udgangspunkt i tre casevirksomheder – Skagenfood, Gyldendal og Børne- og Undervisningsministeriet – sætter bogen fokus på forskellige typer af virksomhedskommunikation, både kommerciel og ikke-kommerciel. I gennemgangen veksles mellem teori, eksempler og øvelser. Øvelserne er både analytiske og kreative og lavet i forskellige sværhedsgrader. Bogen åbner også for nye vinkler på de tværfaglige samarbejder med de merkantile fag, som bl.a. dækker Virksomhedsøkonomi, International økonomi og Afsætning.
Lærebogen bliver udgivet på læringsportalen Systime, hvor undervisere i hele landet kan købe licens til at bruge bogen som undervisningsmateriale i danskundervisningen på HHX og EUX business.
Kirkegade 9
9900 Frederikshavn